استفاده از باتریهای مناسب برای اهداف حمل و نقلی مختلف روز به روز مهم تر میشود. با به کارگیری باتری مناسب، رانندگان میتوانند استارت مطمئنی را تجربه کنند و رانندگی راحت تری در جاده داشته باشند.
انواع فروش
نوع سیستم باتری
BATS-S : سیستم تک باتری (دو باتری)
BATS-D : سیستم باتری دوگانه (دو باتری خودرو و دو باتری استارت)
موقعیت جعبه باتری
BBOX-L: جعبه باتری در سمت چپ
BBOX-EF: جعبه باتری در انتهای شاسی
ظرفیت باتری
2BATT170: باتریهای شناور پیشرفته 2x170 آمپرساعت
2BATT225: باتریهای شناور پیشرفته 2x225 آمپرساعت
2BAT210B: باتریهای ژله ای 2x210 آمپرساعت
2BAT210C: باتریهای AGM2x210 آمپرساعت
سوئیچ اصلی
MSWI-C: سوئیچ اصلی روی شاسی
MSWI-R: سوئیچ اصلی کنترل از راه دور
MSWI-A: سوئیچ اصلی ADR
سیستم باتری دوگانه
سیستم باتری دوگانه، BATS-D، سیستمی است که در آن موتور استارت و امکانات داخل خودرو از باتریهای متفاوتی استفاده میکنند. این بهترین راهحل برای مشتریانی است که میخواهند استفاده از باتریهای خودرو را بدون به خطر انداختن استارت پذیری به حداکثر برسانند. این روش باعث افزایش طول عمر باتریها هم میشود. با استفاده از باتریهای استارت و خودروی مجزا، ظرفیت باتری در مقایسه با سیستم تک باتری تا 50 درصد افزایش مییابد و باتری استارت میتواند قابلیت استارت پذیری و کارکرد موتور را تضمین کند.
BATS-D را میتوان در ترکیب با BBOX-L (در سمت چپ) و BBOX-EF (در انتهای شاسی) استفاده کرد.
شارژر باتری یکپارچه
BATS-D را میتوان با یک شارژر باتری یکپارچه (BATTC) ترکیب کرد که در صورت اتصال، میتواند هم باتری خودرو و هم باتری استارت را تا 20 آمپر پشتیبانی کند. این گزینه مناسبی برای اطمینان از شارژ کامل و آماده بودن باتریهای استارت است.
وضعیت شارژ هر مجموعه باتری در صفحه نمایش کناری نشان داده میشود. اگر از شارژر استفاده شده باشد، به راننده اطلاع داده میشود که ممکن است نیاز باشد کابل شارژر را جدا کند تا از خروج انرژی در حین اتصال جلوگیری شود.
BBOX-L/BATS-D
باتریهای خودرو در سمت چپ پشت گلگیر جلو قرار دارند و باتریهای استارت در زیرآن نصب شده اند. جعبه باتری 60 سانتی متر عرض دارد و دارای درب محکم با نوارهای ضد لغزش است. در تراکتورهای بدون تیزهگیری شاسی، پلهها یا نردبانی برای دسترسی به عرشه عقب روی جعبه باتری تعبیه شده است.
این فقط برای FAA10 (تک محور جلو) در دسترس است.
BBOX-EF/BATS-D
باتریهای خودرو در انتهای شاسی عقب و باتریهای استارت در سمت چپ پشت گلگیر جلو قرار دارند. این امکان دسترسی بهتر به شارژر باتری اختیاری (BATTC) و دستیار استارت خودکار را فراهم میکند. جعبه باتری استارت 40 سانتی متر عرض دارد که در مقایسه با BBOX-L، 20 سانتی متر فضای اضافی در سمت شاسی آزاد میکند.
ویژگیها و مزایا
- اجازه مصرف انرژی بیشتر و تخلیه های عمیق تر را میدهد.
- بهبود آسایش داخل کابین با استفاده از انرژی بیشتر برای بخاری و کولر در حالت پارک
- قابلیت استارت در هر شرایط آب و هوایی را تضمین میکند.
- دستیار استارت خودکار (SSA) از استارت سریع بدون کابل پشتیبانی میکند.
- نصب اختیاری شارژر باتری یکپارچه (BATTC) نصب شده در کارخانه.
- اجتناب از درجا کار کردن موتورکه باعث کاهش مصرف سوخت میشود.
- با استفاده از BATTC در زمان استراحت شبانه نیازی به درجا کار کردن موتورنیست.
- شرایط هموار و گاهی ناهموار را مدیریت میکند.
BATS-D از باتریهای ژله ای به عنوان باتری خودرو و باتریهای EFB به عنوان باتری استارت استفاده میکند.
باتریهای ژله ای
این نوع باتری جایگزینی قوی و قابل اعتماد با توانایی شارژ مجدد بالاست. در باتریهای ژله ای، الکترولیت با سیلیس مخلوط میشود و آن را به یک خمیر ژل تبدیل میکند. این امکان سیکلهای تخلیه بیشتر و عمیق تر را فراهم میکند که باتری را برای کامیونهایی با مصرف برق بالا مناسب میکند.
باتری ژله ای یک باتری VRLA (اسید-سربی دریچه دار) است، به این معنی که درب آن مهر و موم شده، ضد ریزش است و قابل پر کردن مجدد نیست.
باتریهای استارت
باتری استارت که برای اطمینان استارت پذیری طراحی شده است، فقط از موتور استارت واقعی پشتیبانی میکند. هنگام شارژ مجدد کامیون اولویت با این باتریست، به این معنی که باتری استارت کامل شارژ شده و آماده به کار نگه داشته میشود.
سیستم تک باتری
در سیستم تک باتری، BATS-S، موتور استارت و امکانات خودرو از مجموعه باتریهای مشابهی استفاده میکنند. انواع باتریهای موجود AGM و EFB هستند.
BATS-S را میتوان در ترکیب با BBOX-L و BBOX-EF استفاده کرد.
* Volvo شارژرهای باتری BATS-S را به عنوان لوازم جانبی ارائه میدهد.
BBOX-L/BATS-S
مانند BATS-D، جعبه باتری در سمت چپ پشت گلگیر جلو قرار دارد. در خودروهایی که دو محور جلو دارند، در پشت محور جلوی دوم قرار میگیرد.
BBOX-EF/BATS-S
مانند BATS-D، جعبه باتری یک سیستم تعلیق لاستیکی است که در انتهای شاسی عقب قرار دارد. اما این در BATS-S اجازه میدهد تا 60 سانتی متر فضای اضافی برای سوخت در سمت چپ وجود داشته باشد.
یک اتصال استارت کمکی برای باتری به باتری کردن در انتهای عقب جعبه باتری قرار دارد. برای نصب باتری در انتهای شاسی، داشتن اجزای کشویی / محافظ در کامیون توصیه میشود.
باتریهای AGM
باتریهای AGM (تشک جاذب شیشهای) توانایی شارژ مجدد و استارت در محیط سرد بالایی دارند. ظرفیت آنها 210 آمپرساعت است. الکترولیت موجود در باتری توسط لایهای از فایبرگلاس جذب شده و در جای خود نگه داشته میشود.
باتری AGM یک باتری VRLA (اسید-سربی دریچه دار) است، به این معنی که درب آن مهر و موم شده، ضد ریزش است و قابل پر کردن نیست.
باتریهای EFB
EFB (باتری شناور پیشرفته) سبک تر بوده و عملکرد شارژ مجدد ضعیف تری نسبت به باتری AGM دارد. مجهز به دوشاخه است که امکان شارژ مجدد در شرایط گرم را فراهم میکند. از طریق نشانگر وضعیت روی دوشاخه باتری میتوان تشخیص داد که باتری نیاز به شارژ مجدد دارد یا نه. این باتری دارای ظرفیت 170 یا 225 آمپرساعت است.
* فقط در خارج از اتحادیه اروپا موجود است.
سوئیچ اصلی
سوئیچ اصلی امکان کنترل بهتر مصرف برق را فراهم میکند. سه نوع مختلف سوئیچ اصلی وجود دارد: نصب شده روی شاسی، ADR و کنترل از راه دور. این کامیون مجهز به تایمر برای خاموش کردن قابلیت زندگی، قابلیت بدنسازی و یخچال است. تایمرها را میتوان در کارگاههای ولوو تغییر داد.
سوئیچ اصلی نصب شده روی شاسی (MSWI-C)
یک سوئیچ اصلی فیزیکی که روی شاسی قرار دارد.
سوئیچ اصلی نصب شده روی شاسی برای BATS-S (BBOX-EF)
سوئیچ اصلی نصب شده روی شاسی برای BATS-S (BBOX-L)
سوئیچ اصلی کنترل از راه دور (MSWI-R)
سوئیچ اصلی با یک جا کلیدی کنترل میشود.
سوئیچ اصلی ADR(MSWI-A)
یک رله برق که توسط هر یک از سوئیچهای ADR راه اندازی میشود .
انواع و ترکیبات فروش
BATS-D/BBOX-L/2BAT210B:
سیستم باتری دوگانه/ باتریهای خودرو در سمت چپ / باتریهای ژله ای
BATS-D/BBOX-EF/2BAT210B:
سیستم باتری دوگانه / باتریهای خودرو در انتهای شاسی / باتریهای ژله ای
BATS-S/BBOX-L/2BAT210C:
سیستم تک باتری / باتریهای خودرو در سمت چپ / باتریهای AGM
BATS-S/BBOX-EF/2BAT210C:
سیستم تک باتری / باتریهای خودرو در انتهای شاسی / باتریهای AGM
BATS-S/BBOX-L/2BATT170:
سیستم تک باتری / باتریهای خودرو در سمت چپ / باتریهای EFB
BATS-S/BBOX-L/2BATT225:
سیستم تک باتری / باتریهای خودرو در سمت چپ / باتریهای EFB
BATS-S/BBOX-EF/2BATT225:
سیستم تک باتری / باتریهای خودرو در انتهای شاسی / باتریهای EFB
برای کمک به تشخیص درست کامیون، راهنمای مدیریت نیرو در STPI موجود است.
- در دسترس
- غیر قابل دسترسی
* فقط برای FAA10 در دسترس است
** فقط خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است
¹ فقط برای BBOX-L در دسترس است
https://www.kalaups.com
نداره،فقطبافلاشرقطعکنکارمیکنهووقتیقطعکنفعال
میکنمریموتدردیگهکارنمیکنهتادرهابازوبستهشوند
راهیهستبرایاینمورد
از اینکه زحمت میکشید و از قسمت های مختلف کامیون ولوو ما را راهنمایی میکنید بسیار سپاسگزارم خیلی عالی بهتر از این دیگه نمیشه لذت میبریم
ولوو یعنی زندگی با معنای واقعی...
البته
اگر داگگ فنگ فوتون.سیتراک.هوو وفراز اجازه بدهند