نرم افزار fleet بدین منظور طراحی شده است که بتوان در سفرهای بلندمدت اروپایی استاندارد از قابلیت صرفهجویی سوخت خودکار کامیون به حداکثر میزان ممکن بهره برد.
محدودیتهای راننده
- عدم امکان استفاده از دنده معکوس[1]
- عدم امکان رانندگی قدرتی[2]
- عدم امکان تعویض دنده دستی
- کامیون در وضعیت Eco level 3 قفل میشود.
پارامترهای متصل به I-See(PVT-EXT و PVT-MAP) (در قیاس با I-see استاندارد تنظیم میشوند.
- کاهش سرعت تا رسیدن به قله در سربالایی ها روی 7 کیلومتر بر ساعت برای خودروهای سطح B و 10 کیلومتر بر ساعت برای خودروهای سطح C تنظیم شده است.
- Schwung برای تمام کامیونها روی 5 کیلومتر در ساعت تنظیم شده است.
- حداکثر سرعت کروزکنترل روی 85 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده است.
- توقف کروز: افزایش سرعت لازم برای توقف کروز برای سطح انتخابی از 6 کیلومتر به 5 کیلومتر بر ساعت تغییر کرده است.
- محدودیت سرعت جاده: پدال روی حداکثر 85 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده است.
مزایا و قابلیتها
- کاهش مصرف سوخت در حین رانندگی با کروز کنترل و در عین حال حفظ یا افزایش سرعت متوسط
- استفاده از این کیت یدکی تاثیری در اسناد مربوط به کامیون ندارد.
- میزان کاهش مصرف سوخت به تجربه راننده، نوع بار، مسیر، نحوه استفاده از کروز کنترل، (وجود) محدودکننده سرعت[3] زیر 90کیلومتر بر ساعت، trucks run-in or not، فصل تابستان یا زمستان بستگی دارد. انتظار میرود تاثیر این نرمافزار برای رانندگان کم تجربه بیشتر و برای رانندگان باتجربه کمتر باشد.
- این کیت یدکی را میتوان هم روی کامیونهای ولوو جدید و هم روی خودروهای استفاده شده (HDV ، یورو6) نصب کرد.
توجه: وسایل نقلیه سطح C باPVT-EXT باید پیش از استفاده از کیت fleet، کیت 85152737 (OBDEC-C,PVT-EXT -> PVT-MAP) را استفاده و اجرا کنند.
عملکرد و هدایت خودرو
- دکمه ECO غیرفعال شده و کامیون در وضعیت Eco level 3 باقی میماند.
- رانندگی قدرتی[4] ممنوع است، یعنی هنگامی که پدال گاز را تا ته فشار دهید، هیچ واکنش ناگهانی نمیبینید.
- به خاطر تنظیمات خاص ECO در زمینه کاهش سرعت (بین 7 تا 10کیلومتر بر ساعت)، راننده باید هنگام رانندگی به رفتار خودروهای دیگر توجه کند، به خصوص کامیونهایی که به روش دستی و نه در حالت کروز کنترل هدایت میشوند.
- راننده ممکن است هنگام بالا رفتن از سربالایی متوجه کاهش موقت سرعت کروز شود که موجب شود رانندههای پشتی بخواهند از او سبقت بگیرند.
- به محض رسیدن به قله، سرعت کامیون به سرعت قبلی برمیگردد. این کار ممکن است موجب شود کامیون جلوی سایر ماشینها که در حال سبقت گرفتن هستند را بگیرد که راننده باید هنگام رانندگی این نکته را مد نظر قرار دهد.
- سایر ویژگیها تغییری نمیکنند.
بازار هدف این کیت عبارتند از:
- مشتریانی که توجه زیادی به مصرف سوخت دارند.
- کامیونهایی که راننده را زیاد عوض میکنند.
- مشتریانی که توجه زیادی به مصرف سوخت دارند یا مصرف سوخت نسبت به شتاب گیری برایشان در ارجحیت است.
- سفرهایی که در آنها میتوان بیش از 40 درصد زمان را با کروز کنترل کار کرد.
این نرم افزار برای چه کامیونهایی مناسب نیست؟
کامیونهایی که سفرهای دشواری دارند و در آنها دائما به ورودی دستی راننده نیاز است، یا در جایی که کروز کنترل کمتر از 50 درصد قابل دستیابی نیست، هدف اصلی این نرم افزار نیستند.
توجه:
استفاده از Dynafleet اجباری نیست ولی اکیدا توصیه میشود. زیرا استفاده از Dynafleet این امکان را برای کاربر فراهم میکند که بتواند نتایج را به خوبی بررسی و تایید کند.
کروز کنترل تطبیقی (HWSS-AC / HWSS-ACB) برای فراهم کردن ایمنی و راحتی به کار میرود و قابلیت بهینهسازی مصرف سوخت را ندارد.
[1]Kick down-وقتی پدال گاز را به پایین فشار میدهید دنده پایینتر فعال میشود و وقتی پدال را رها کنید، دنده بالاتر مجددا فعال میشود
[2] Power function
[3] Speed limiter
[4] Power mode