ترمز موتور EBR-EPG
ترمز موتور / گاورنر فشار اگزوز
هدف گاورنر فشار اگزوز علاوه بر عملکرد ترمز موتور، برای کمک به رسیدن سریعتر موتور به دمای کار صحیح است.گاورنر در خروجی اگزوز توربو قرار دارد.این سوپاپ یک سوپاپ با کنترل پنوماتیکی است که با مسدود کردن جریان در سیستم اگزوز سبب افزایش فشار برگشتی روی پیستون ها در دور آرام میشود.
در زمان فعال بودن ترمز اگزوز، سوپاپ تقریبا بسته میشود. این امر باعث پس فشار بالا در مسیر رفت (کمپرس) پیستونها شده که منجر به کاهش سرعت موتور و خودرو میشود.دسته ترمز کمکی در سمت چپ پشت فرمان قرار دارد.تنظیمات مختلفی بسته به گیربکس، موتور یا ترمز اگزوز و کندگیرکننده خودرو وجود دارد.
اگر ترمز موتور EBR-EPG با گیربکس I-shift خودکار E2412 AT ترکیب شود، دارای یک موقعیت اضافی و فنری مجدد (در بالا) است.با فعال کردن این عملکرد، تغییر دنده مطابقت مییابد و عملکرد ترمز کمکی بهتری را ایجاد میکند.
ویژگی ها و مزایا
- منجر به اثر ترمز موتور شده که سبب کاهش سایش لنت ترمز و دیسک را میشود.
مشخصات
بیشترین اثر ترمز موتور - 4 سیلندر:
28 کیلو وات ..........................................................................................در 1500 دور بر دقیقه
57 کیلو وات ...........................................................................................در 2100 دور بر دقیقه
80 کیلو وات ........................................................................................... در 2800 دور بر دقیقه
بیشترین اثر ترمز موتور - 6 سیلندر:
43 کیلو وات ..........................................................................................در 1500 دور بر دقیقه
86 کیلو وات ...........................................................................................در 2100 دور بر دقیقه
120 کیلو وات ........................................................................................... در 2800 دور بر دقیقه
دسته کنترل چند منظوره
دسته کنترل ترمزهای کمکی بسته به نوع گیربکس موقعیت های ثابت مختلفی دارند.
موقعیت دسته - 0، 1، 2، 3، 4، 5
0 هیچ تاخیری ایجاد نمیشود (با فرض اینکه سوئیچ ترمز کمکی فشرده نشده باشد، در حالت خودکار).
1-5 سطح تاخیر. موقعیت 5 بیشترین تاخیر را ایجاد میکند. با هرحرکت دسته به موقعیت پایینتر، تاخیر را تا 20 درصد افزایش میدهد.
موقعیت دسته - 0، 1
0 هیچ تاخیری ایجاد نمیشود.
1 بیشترین تاخیر را ایجاد میکند.
موقعیت دسته - 0، 1، B
0 هیچ تاخیری ایجاد نمیشود (با فرض اینکه سوئیچ ترمز کمکی فشرده نشده باشد، در حالت خودکار).
1 بیشترین تاخیر را ایجاد میکند.
B موقعیت مجدد فنر برای درگیر شدن برنامه ترمز.
1. توقف در آخرین موقعیت ثابت.
2. دسته را به موقعیت B ببرید.
3. B در نمایشگر درایور نشان داده میشود.
4. دسته را رها کنید.
5. هنگامی درگیر برنامه ترمز ، گیربکس به حالت دنده تغییر مییابد که بهترین اثر ترمز کمکی را داراست.
برنامه ترمز را با حرکت دسته به موقعیت دیگر یا فشردن پدال گاز خاموش کنید.