اتصال چرخ یدک به طور نرمال با استفاده از یک طوقه ثابت می شود. طوقه های مختلف، ارتفاع های مختلف چرخ یدک، و ارتفاع پایۀ چرخ یدک برای هماهنگی صحیح بین ارتفاع چرخ یدک و سیستمهای تریلی موجود در دسترس هستند.
زمینه های زیر در ادامه توصیف خواهند شد:
- نوع
- قرارگیری
- پایه – ارتفاع
- قطر میل سگدست
- سطح نگهداری
- روان سازی
- شاخص اتصال تریلی
- ارتفاع اتصال
نوع (انواع محصول به صورت پررنگ مشخص شده اند)
5WT-JOB
چرخ یدک چدنی Jost JSK 37C در نصب ثابت. قرارگیری لاستیک و یاتاقان لاستیکی جذب شوک. مناسب برای جاده های بی کیفیت.
Jost JSK 37E روی سطح لغزنده و با ارتفاع مضاعف. پایۀ لاستیکی. هر دو با ارتفاعات مختلف در بالای فریم بسته به پایۀ چرخ یدک و ارتفاع پایۀ آن در دسترس هستند.
5WT-JO9
چرخ یدک چدنی Jost JSK 42 با وزن بهینه. یاتاقان پلاستیکی به دلیل الاستیسیتۀ طولی (حرکت جانبی) از شاسی محافظت می کند. این قطعه با ارتفاع های مختلف روی فریم بسته به نصب چرخ یدک و ارتفاع پایۀ آن در دسترس هستند.
5WT-JO10
چرخ یدک فولادی فشرده Jost JSK 36. یاتاقان زیر محور به دلیل الاستیسیتۀ طولی (حرکت جانبی) از شاسی محافظت میکند. این چرخ با ارتفاعهای مختلف بالاتر از فریم بسته به محل قرارگیری و ارتفاع پایۀ چرخ یدک در دسترس هستند.
5WT-JO11
چرخ یدک سنگین چدنی Jost JSK 38G. یاتاقان کاردان امکان چرخش بین تراکتور و نیمه تریلر را در شرایط خارج جاده می دهد. تعلیق جانبی برای استفاده روی جاده امکان پذیر نیست. برای قطر میل سگدست 90 میلی متر (5/3 اینچ) تعلیق جانبی امکان پذیر نخواهد بود.
5WT-JO16
چرخ یدک چدنی Jost JSK 34H با وزن بهینه. مناسب برای فواصل طولانی با پایۀ 5WM-LPRO با راهکاری سبک وزن. یاتاقان ترکیبی جدید، ترکیبی از یاتاقان لاستیکی جاذب شوک قدرتمند (مانند JSK 37C) و یاتاقان لاستیکی.
5WT-JOHD
چرخ یدک چدنی Jost JSK 38C. یاتاقان لاستیکی و مناسب برای جاده های بی کیفیت. در دو نوع قابل دسترس است، برای میل سگدست 50 میلی متری (2 اینچ) و میل سگدست سنگین 90 میلی متری (5/3 اینچ).
5WT-FO14
چرخ یدک فولادی فشردۀ Fontaine 150SP2. روی پروفیلهای L شکل رو به بیرون. وزن بهینه. برای تعداد زیادی از ارتفاع های مختلف بالاتر از فریم بسته به قرارگیری و ارتفاع پایۀ چرخ یدک در دسترس است.
5WT-FO15
چرخ یدک چدنی با محرک هوای Fontaine 3000. برای شرایط استاندارد، 100% در اتوبان. سطح تماس صفحۀ میل سگدست فوق بزرگ (سطح تماس تقریبا 360 درجه در اطراف میل سگدست در حالت بسته) سبب کاهش سایش، بهبود هندلینگ، و ایجاد مقاومت اضافی غلطکی.
5WT-SH
چرخ یدک چدنی SAF-Holland/+GF+SK-S 36.20. یاتاقان آزاد نگهداری دائمی با دمپر لاستیکی. مناسب برای قرارگیری 5WM-LPRO با ایجاد یک راهکار سبک وزن. با ارتفاع های مختلفی در روی فریم بسته به محل قرارگیری و ارتفاع پایۀ چرخ یدک در دسترس است.
5WT-SH2
چرخ یدک سنگین چدنی SAF-Holland/+GF+SK-HD 38.36. یاتاقان آزاد با نگهداری دائمی با دمپر لاستیکی. در دو نوع در دسترس است: برای میل سگدست 50 میلی متری (2 اینجی) یا میل سگدست سنگین 90 میلی متری (5/3 اینچی).
5WT-SH5
چرخ یدک آلومینیومی ساختگی SAF-Holland/FWAL-E. صفحۀ بالایی با پدهایی پوشانده می شود که نگهداری کمتری داشته و یک مکانیزم قفل NoLube دارد تا کمترین نگهداری را داشته باشد. این یک گزینه برای شرایط سبک وزن است که در آنها نمیتوان از 5WM-LPRO استفاده کرد.
مشخصات محصول
1- برای پایه های چرخ یدک 5WM-ISOL، 5WM-ISOM، 5WM-ASL و 5WM-ASM.
2- برای پایۀ چرخ پنجم 5WM-LPRO.
3- مشخصات کم، بدون نصب، ارتفاع قابل مقایسه.
پایه (انواع محصول به صورت پررنگ مشخص شده اند)
5WM-ISOL
صفحۀ قرارگیری متصل شده به دو پروفیل L شکل کوتاه با لبه های رو به بیرون. مناسب برای همۀ انواع چرخ یدک. اعضای لغزنده در این نوع گنجانده نمی شوند.
5WM-ISOM
زینی با دو عضو متقاطع و دو صفحۀ اتصال به دو پروفیل L بلند متوسط با لبه های رو به بیرون متصل می شوند. مناسب برای همۀ انواع عملیات. اجزای لغزنده در این نوع گنجانده نمی شوند.
5WM-ISOH
زینی با دو عضو متقاطع و دو صفحۀ اتصالی به دو بخش بالایی فریم با پروفیلهای Z بلند با لبه های بالایی رو به بیرون. بهینه سازی شده برای نصب اکسل پشت سمت T. اعضای لغزنده در این نوع وارد نمی شوند.
5WM-ISHD
صفحۀ فولادی گرید بالای زینی با دو عضو متقاطع روی دو قسمت بالایی فریم در پروفیلهای Z بلند با لبه های بالایی رو به بیرون متصل می شود. برای نصب اکسل پشتی با تعلیق هوایی و صفحه ای در دسترس است. احتمال دریافت یک کامیون سنگین وزن کامل از کارخانه وجود دارد.
5WM-LPRO
مستقیما به فریم شاسی با دو پروفیل L شکل معکوس (رو به داخل) متصل می شود. 5WM-LPRO هیچ زین و هیچ صفحۀ پایه ای برای ارتفاع اتصال پایین ندارد. جایگزین چرخ سبک آن را برای عملیات حساس به وزن عالی میکند.
5WM-DH
صفحۀ قرارگیری متصل به دو پروفیل L کوتاه با لبه های رو به بیرون. 5WM-DH دارای ارتفاع مضاعف هوای فشرده است که به بهبود انعطاف پذیری کمک میکند. تغییر ارتفاع باید بدون تریلی انجام شود. در حین تغییر ارتفاع از کم به بالا، چرخ یدک 30 تا 40 میلی متر به سمت کابین حرکت میکند. میتوان از آن برای تریلی های استاندارد و بسیار بزرگ استفاده کرد. جعبۀ کنترل پنوماتیک یکپارچه. روانسازی اتوماتیک لولاها.
5WM-MASL
صفحۀ قرارگیری متصل به دو پروفیل L کوتاه با لبه های رو به بیرون و اسلاید دستی قابل تنظیم. دو عضو متقاطع و پروفیلهای L متصل به فریم. 5WM-MASL هیچ زینی ندارد.
5WM-MASM
صفحۀ قرارگیری متصل به دو پروفیل L شکل متوسط بلند با لبه های رو به بیرون و اسلاید دستی قابل تنظیم. دو عضو متقاطع و پروفیل L متصل به فریم. 5WM-MASM هیچ زینی ندارد. برای شیبهای سنگین با ارتفاع پایۀ چرخ یدک 220 میلی متری قابل استفاده است.
5WM-ASL
صفحۀ قرارگیری متصل به دو پروفیل L کوتاه با لبه های رو به بیرون و اسلاید دستی قابل تنظیم. دو عضو متقاطع و پروفیل L متصل به فریم. 5WM-ASL هیچ زینی ندارد. محل قرارگیری چرخ یدک دارای یک مکانیزم قفل خود به خودی و یک مکانیزم پنوماتیک آزادسازی (سوئیچ در داشبورد) است. این سیستم برای ولوو بهینه است.
5WM-ASM
صفحۀ قرارگیری متصل به دو پروفیل L بلند متوسط با لبه های رو به بیرون و اسلاید دستی قابل تنظیم. دو عضو متقاطع با پروفیل L به فرمی متصل شدند. 5WM-ASM هیچ زینی ندارد. محل قرارگیری چرخ یدک دارای مکانیزم قفل خود به خودی و مکانیزم آزادسازی پنوماتیک است (سوئیچ در داشبورد). این سیستم برای ولوو بهینه است.
مشخصات پایه
* برای 5WM-LPRO، پروفیل L 8 میلی متری در ارتفاع کلی چرخ یدک گنجانده می شود.
ارتفاع پایه (انواع محصول به صورت پررنگ نشان داده شده است)
ارتفاع چرخ یدک بر حسب میلی متر از پایین، لبۀ بالایی پایه، تا بالای چرخ در موقعیت افقی (B). یک استثنا مربوط به پایۀ چرخ یدک 5WM-LPRO است، که از لبۀ بالایی فریم تا بالای چرخ در موقعیت افقی (A) اندازه گیری می شود.
5WH140: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 140 mm
5WH150: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 150 mm
5WH160: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 160 mm
5WH175: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 175 mm
5WH185: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 185 mm
5WH190: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 190 mm
5WH195: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 195 mm
5WH200: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 200 mm
5WH205: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 205 mm
5WH210: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 210 mm
5WH220: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 220 mm
5WH230: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 230 mm
5WH260: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 260 mm
5WH290: ارتفاع پایۀ چرخ یدک 290 mm
5WH17D37: ارتفاع پایۀ دوتایی چرخ یدک، 167mm و 367mm
طرح ساده سازی شدۀ اندازه گیری.
A– اندازه گیری برای 5WM-LPRO.
B– اندازه گیری برای سایر پایه های چرخ یدک.
مرور ارتفاع پایه (انواع محصول)
قطر میل سگدست (انواع محصول به صورت پررنگ نشان داده شده است)
KPSIZE50: قطر میل سگدست 50mm(2 in)
KPSIZE90: قطر میل سگدست 90mm(3.5 in)
سطح نگهداری (انواع محصول به صورت پررنگ نشان داده شده است)
5WLM-B: سطح نگهداری چرخ یدک اصلی (برای مکانیزم قفل شونده و صفحۀ فوقانی)
5WLM-L: سطح نگهداری پایین چرخ یدک (برای مکانیزم قفل). صفحات اسلاید پلاستیکی و حلقۀ سایش.
5WLM-F: سطح چرخ یدک بدون نگهداری برای مکانیزم قفل و سطح نگهداری پایین برای صفحۀ فوقانی.
5WT-JO, 5WL-S1: برای کاربردهایی با تعداد زیاد اتصال/عدم اتصال. نیاز به گریس کاری دستی ندارد. سیستم قابل پر کردن مجدد، تقریبا یک سال استفاده از گریس. سطح روانسازی بسته به نیاز تنظیم میشود.
شاخص اتصال تریلی (انواع محصول به صورت پررنگ نشان داده شده اند)
TCIND: چرخ یدک مجهز به سنسور ارتفاع، میل سگدست و قفل. شاخص اتصال تریلی در بخش اطلاعات راننده (+1 kg) نشان داده شده است.
روانسازی (انواع محصول به صورت پررنک نشان داده شده اند).
5WL-S1: مکانیزم قفل و روانسازی صفحۀ بالایی (+2 kg)
5WL-S2: روانسازی مکانیزم قفل (+ lkg).
5WLM-L, 5WL-S2 : برای کاربردهایی با کوپلینگ کم یا بسیار کم/ جدا کننده ها گریس کاری اتوماتیک از فک قفل باطری، هیچکدام قابل شارژ نیستند. تقریباً 3 سال دوام خواهد داشت. قوطی به همزمان با فک قفل تعویض شود
بعد از 3 سال تعویض شد
ارتفاع اتصال (مثالهای مربوط به وسایل نقلیه با تعلیق هوایی)