کامیونهای ولوو علاقه ی روزافزونی را از گاز برای جایگزینی نسبت به دیزل در کامیونهای سنگین در اروپا نشان می دهند. خریداران حمل و نقل بطور روزافزونی علاقمند به کاهش اثرات CO2 و هزینه های استفاده از گاز مایع سردشده بعنوان سوخت هستند. بدین دلیل، کامیونهای ولوو FH و ولوو FM جدید، موتورهایی خواهند داشت که با گاز و بیوگاز طبیعی مایع کار خواهند کرد، که عملکرد قوی مشابه با موتورهای دیزلی ارائه خواهند داد. استفاده از بیوگاز دستیابی به حمل و نقل کربن ،خنثی و کاهش اثرات CO2 تا میزان 100% را ممکن می سازد.
گاز و بیوگاز طبیعی
ولوو FHLNG که با بیوگاز کار میکند، دستیابی به حمل و نقل کربن،خنثی و کاهش اثرات CO2 تا میزان 100% را ممکن می سازد. معامله ی سبز اتحادیه اروپا بطور واضحی مسیری را مشخص میکند که صنعت حمل و نقل باید برای آینده ای پاک تر طی کند، بدین معنی که برای سوختهای فسیلی باید زمان انقضایی وجود داشته باشد. درنتیجه، خریداران حمل و نقل بطوری روزافزون، بدنبال جایگزین برای دیزل هستند. امروزه، کامیونها با سوختهای LNG، تجاری ترین جایگزین بادوام نسبت به دیزل معمولی برای عملیات حمل و نقل طولانی سنگین هستند. این سوخت در کمیت های بالای کافی و در قیمتی رقابتی موجود است. لارس مارتنسن، مدیر محیط زیست و نوآوری در کامیونهای ولوو میگوید:« استفاده ی بیشتر از کامیونهای گازی شرایط مطلوبی برای انتقال به مقدار بیشتری از زمان بیوگاز مایع را ایجاد میکند.»
بیوگاز مایع
خط انتقال کامیونهای ولوو برای بیوگاز مایع و گاز طبیعی بازده انرژی قابل مقایسه ای با همتایان دیزلی اش دارد اما بطور آشکاری اثرات CO2 کمتری تولید میکند. استفاده از بیوگاز مایع، که بیو LNG نیز نامیده می شود، اثرات خالص تا میزان 100% از مخزن به چرخ (TTW) را تولید میکند، درحالیکه استفاده از گاز طبیعی، این اثرات را تا حدود 20% در مقایسه با دیزل استاندارد اروپایی معمولی می کاهد.
کاهش وابستگی دیزل نیازمند سرمایه گذاری قوی است. تولید بیوگاز بدون فسیل نیازمند تعداد بیشتری از کارخانه های تولیدی برای هضم بی هوازی ضایعات با احتمال تبدیل گاز به شکل مایع است. مطالعات گوناگونی محاسبه شدند که تنها بیش از 20% از دیزل در اروپا میتواند توسط گازهای تجدیدپذیر تا سال 2030 در شکل بیو LNG جایگزین شوند. تعداد پمپ بنزین های گاز مایع بطور پیوسته در حال افزایش است و همواره جایگزینی برای دیزل به حساب می رود.
هرچند، لازم است تا تعداد پمپ بنزین ها همگام با رشد متناظر در تعداد کامیونهای گازی بطور پیوسته افزایش یابد.
بیو LNG
با سرمایه گذاری در کامیونهای LNG، نشان می دهیم که بیو LNG جایگزین مهمی برای کاهش وابستگی به سوخت دیزلی است. لارس مارتنسن خاطرنشان می سازد که :«هرچند، برای افزایش سرعت انتقال حمل و نقل اقلیم،خنثی، ضروری است تا سرمایه گذاری در پمپ بنزین های گاز مایع را ادامه دهیم و اندازه گیری هایی انجام دهیم تا سرمایه گذاری قوی در ماشینهای گازی را برای خریداران آسان تر سازیم.»
نیاز برای ترکیب سوختها در حال افزایش است. زیرا هیچ حامل انرژی بطور مجزا قادر به برآورده سازی تمام چالش های مرتبط با تغییر اقلیم نیست، گونه های مختلف سوختها و خطوط انتقال بطور مشاکتی برای آینده ای قابل پیش بینی موجود هستند.
لارس مارتنسن تشریح می سازد: «درآغوش کشیدن تکنولوژیهای جدید کلید دستیابی به خنثی سازی اقلیم خواهد بود. سهم کامیونهای LNG بطور تدریجی در اروپا رو به افزایش خواهد بود. اما کامیونهای گازی قادر به برآورده سازی همه ی چالش های حمل و نقل نخواهند بود. پویایی الکتریکی نقش مهمی بطور محلی و همینطور منطقه ای ایفا خواهد کرد و پیشرفت باتریها و زیرساختهای شارژی عاملی مهم در گسترش آن خواهد بود.»
پویایی الکتریکی با استفاده از سلولهای سوخت هیدروژنی، پتانسیلی برای کاهش نیاز به باتریها در حمل و نقل طولانی دربازدهی طولانی تر دارد.
لارس مارتنسن میگوید:« با وجودی که پیشرفتهای چشمگیری در تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی صورت گرفته، هنور موانعی کاربردی و مالی برای غلبه وجود دارد، پیش از اینکه بتواند فواید اقلیمی آشکاری در حمل و نقل سنگین فراهم سازد.»
علی رغم همه ی پیشرفتهای تکنیکی در حمل و نقل الکتریکی، پیشرفتهای جاری بر بازدهی موتورهای احتراق نقش کلیدی در کاهش اثر اقلیمی برای سالهای آینده را ایفا خواهد کرد.
لارس مارتنسن نتیجه میگیرد:« در حال حاضر کارهای زیادی را میتوان برای کاهش اثر اقلیمی با موتورهای امروزه صورت داد. برای مثال، کامیونهای دیزلی قدیمی و جدید ولوو میتوانند با HVO کار کنند، سوخت فسیل زیستی که اثرات CO2 خالص خیلی پایینی را تولید میکند. چالش این است که دسترسی بیوفسیلها همواره محدود است.»