موتور، عمومی
موتور D13K5، با معرفی در سال 2020، توسعه موتور 13 لیتری D13K4 است. این موتور با تغییرات در PMS (سیستم انتشار اگزوز قابل حمل) و ISC (در انطباق خدمات) و همچنین گواهینامه CO2 معرفی شده برای یورو 6 - مرحله E (متغیر OBDEP-E) مطابقت دارد.
موتور در خط شش سیلندر (سیلندرهایی با شماره 6-1 از جلو شمرده میشوند)، موتور دیزل پاشش مستقیم با توربوشارژر، خنککننده هوای بار و سیستم مدیریت موتور EMS 2.4.
D13K5 بر روی پوشش دریچه علامت گذاری شده و روی بلوک سیلندر مهر شده است.
ویژگیهای جدید اصلی این موتور به یورو 6 - مرحله E و بهبود کیفیت مربوط میشود
- UQLS (سنسور سطح کیفیت اوره): معرفی اندازه گیری کیفیت اوره در مخزن اوره مسکن
- محفظه فیلتر روغن جدید با 2 فیلتر روغن به جای 3
- VDS-5 معرفی روغن برای مصرف سوخت بهبود یافته
- حذف ePRV (شیر فشار کنترل الکترونیکی) روی ریل مشترک: ePRV با یک دوشاخه جایگزین می شود.
- EAT: کنترل پیشرفته تزریق اوره و حذف AHI
علاوه بر این، موتور بر اساس یک مفهوم پایه با انتقال در عقب، سر سیلندر کامل، شفت سربار و ترمز موتور، نوع EPG یا VEB + است.
طراحی کامل موتور (برای مثال D13K540) به این معنی است:
- D = دیزل
- 13 = جابجایی در لیتر
- K = نسخه
- 540 = مثال انواع (خروجی قدرت در اسب بخار)
شناسایی موتور
دو برچسب (1) و(2) در سمت چپ دریچه برای شناسایی انواع موتور وجود دارد. دادههای واحد کنترل موتور (شامل عدد قسمت) نیز بر روی یک برچسب (3) در قسمت عقب واحد کنترل در دسترس است. شماره سریال موتور و نسخه موتور D13K5 به سمت چپ بالا بلوک سیلندر (4) پانچ می شود، در حالی که اطلاعات در مورد تاریخ ریخته گری بلوک سیلندر و غیره (5) در پایین همان طرف ریخته گری می شود.
برچسب (1) شامل موارد دیگر میشود:
مدل موتور (به عنوان مثال D13K460)
سطح انتشار (مثلا EUVI = Euro 6)
دادههای معین موتور
برچسب (2) شامل موارد دیگر است:
شماره شاسی
نسخه موتور - D13K5
شماره سریال موتور و بارکد
برچسب روغن موتور
برچسب روغن موتور، که در جلو قرار گرفته