زمین مورد استفاده
توپوگرافی منظره و وزن ترکیبی کل دو عامل اصلی هستند که خصوصیات محور انتقال قدرت را تعیین میکند. تمرکز اصلی در این زمینه بر بهینهسازی عملکرد و طول عمر خدمات و همچنین مصرف انرژی است.
انواع فروشی
T-FLAT توپوگرافی مسطح
T-PFLAT توپوگرافی عمدتا مسطح
T-HILLY توپوگرافی تپهای
T-VHILLY توپوگرافی بسیار تپهای
توپوگرافی مسطح (T-FLAT)
توپوگرافی مسطح تلقی میشود اگر معیارهای زیر را داشته باشد. در عمل توپوگرافی مسطح فقط در نواحی جغرافیایی محدود و سپس بیشتر در راههای ماشین رو مشاهده میشود.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 3% در > 98% کل مسیر حرکت.
- بیشترین شدت 8% باشد.
توپوگرافی عمدتا مسطح
توپوگرافی عمدتا مسطح تلقی میشود اگر معیارهای زیر را داشته باشد ولی معیارهای توپوگرافی مسطح را نداشته باشد.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 3% در > 80% کل مسیر حرکت.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 6% در > 98% کل مسیر حرکت.
- بیشترین شدت 16% باشد.
توپوگرافی تپهای
توپوگرافی تپهای تلقی میشود اگر معیارهای زیر را داشته باشد، ولی معیارهای توپوگرافی عمدتا مسطح را نداشته باشد.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 3% در > 65% کل مسیر حرکت.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 6% در > 90% کل مسیر حرکت.
- شدت فراز و نشیب با شیب < 9% در > 98% کل مسیر حرکت.
- بیشترین شدت 20% باشد.
توپوگرافی بسیار تپهای
توپوگرافی در صورتی بسیار تپهای تلقی میشود که معیارهای توپوگرافی تپهای را نداشته باشد.
در عمل، توپوگرافی بسیار تپهای فقط در استخراج از معادن، ساختوساز ایستگاههای برق هیدروالکتریکی، معادن سنگ و غیره یافت میشود، و در برخی موارد استثنایی زمانی مشاهده میگردد که وسیله نقلیه فقط به صورت بومی در یک منطقه بسیار ناهموار استفاده شود.