رینگ‌ها و لاستیک‌ها

TIRE-PMI نظارت بر فشار باد لاستیک با حسگر داخلی

نظارت بر فشار باد لاستیک با حسگر داخلی

TIRE-PMI یک سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک (TPMS) است که به راننده این امکان را می‌دهد تا به راحتی بر فشار باد هر یک از لاستیک‌های کامیون یا تریلی (یدک کش) نظارت داشته باشد.

فشار باد صحیح لاستیک باعث عملکرد بهینه لاستیک می‌شود و افزایش طول عمر آن و بهبود بازدهی انرژی را به دنبال دارد. افزایش دوام در کاهش مشکلات لاستیک و افزایش زمان به کار (آپ تایم) نقش خواهد داشت که آن هم به نوبه خود تاثیر مثبتی بر سودآوری دارد. و از نظر ایمنی، تحت کنترل بودن فشار باد لاستیک، خطر ترکیدگی لاستیک را کاهش می‌دهد.

اطلاعات لاستیک در نمایشگر ابزار یا نمایشگر جانبی، بسته به انواع ارائه شده، نشان داده شده است.

مثال اطلاعات لاستیک در نمایشگر ابزار:

 

مثال اطلاعات لاستیک در نمایشگر جانبی:

ایمنی

  • خطر ترکیدن لاستیک کاهش می‌یابد.

بهره‌وری

  • فشار بهینه در هر لاستیک باعث افزایش دوام و کاهش مشکلات لاستیک می‌شود.
  • نظارت آسان بر فشار باد لاستیک و دماها در نمایشگر.
  • خواندن وضعیت باتری برای هر مدول چرخ.

بازدهی انرژی

  • با تضمین اینکه فشار باد لاستیک خیلی کم نیست، مقاومت چرخشی کاهش می ‎یابد.

عملکردهای قانونی لازم

 TIRE-PMI تابع مقررات ایمنی جهانی (GSR) است؛ این یک الزام قانونی است که در جولای 2024 به طور کامل اجرایی شد. تبعیت از GSR برای تمام کامیون‌ها در اتحادیه اروپا و هر بازار دیگر تابع قانونگذاری GSR اتحادیه اروپا، الزامی است.

در زیر عملکردهای قانونی لازم آمده‌اند:

  •  هشدار برای فشار باد خیلی کم
  •  اطلاعات سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک تریلی باید در نمایشگر ابزار با رابط کاربری ISO11992 نشان داده شود.
  • هشدار نقص برای سیستم و اجزای آن

 عملکردهای اضافی بدون ضرورت قانونی

 علاوه بر عملکردهای قانونی لازم، TIRE-PMI عملکردهای زیر را نیز شامل می‌شود:

  • هشدار برای فشار باد کم
  • هشدار برای فشار باد زیاد
  • هشدار برای دمای بالا
  • هشدار برای نشت سریع
  • حسگر وضعیت باتری

نظارت بر هر لاستیک

حسگرهای سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک – یکی در هر چرخ – ارتباط فرکانس رادیویی (فرکانس رادیویی 433 مگاهرتز) با واحد کنترل الکتریکی (ECU) دارند.

یک حسگر سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک

این حسگرها یک باتری داخلی دارند که عمر آن تقریبا پنج سال است. با اتمام عمر باتری حسگر، باید حسگر را به طور کامل تعویض کرد.

ساختار انعطاف‌پذیر سیستم

سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک اساسا از واحدهای زیر تشکیل شده است:

  • حسگر
  • رنج اکستندر(ها) (محدوده گسترها)
  • واحد کنترل الکتریکی (ECU) – درگاه وایرلس

رنج اکستندر انتخاب شده برای تریلی‌های چندمحور

بسته به پیکربندی کامیون‌ها، یک یا دو رنج اکستندر گنجانده شده‌اند. رنج اکستندر برای تقویت قدرت فرکانس رادیویی استفاده می‌شود و از طریق یک شبکه کن (CAN) خصوصی به واحد کنترل الکتریکی متصل است.

واحد کنترل الکتریکی درگاه وایرلس

واحد کنترل الکتریکی در نزدیکی رام شاسی جعبه دنده قرار دارد و در زیرشبکه شاسی به وسیله نقلیه متصل است.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

 

دیدگاه شما چیست؟